Poster by: Michalis Paraskakis
The aesthetic revolution of music theater: new compositional and performative practices
Five artists-researchers approach music theatre within a broader context. They shall speak about contemporary trends in music theatre from a compositional perspective, as well as through the lens of an aesthetic, historical and social framework, the central issues being authorship, collective composition, the democratization of art making, and audience reception in today’s musical and social affairs. The audience is welcome to participate with questions and opinions in the roundtable discussion led by panel speakers.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Σας προσκαλούμε ημερίδας καλλιτεχνικής έρευνας με θέμα «H αισθητική επανάσταση του μουσικού θεάτρου: σύγχρονες συνθετικές και εκτελεστικές πρακτικές».
Η ημερίδα φιλοξενεί τέσσερις καλλιτέχνες-ερευνητές, που προσεγγίζουν τον ευρύτερο χώρο του μουσικού θεάτρου από διαφορετικές οπτικές, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει πάνελ-στρογγυλή τράπεζα με σκοπό να διευρυνθεί η συζήτηση. Θα μιλήσουν: η Σταματία Γεροθανάση, επίκουρη καθηγήτρια Ιστορικής Μουσικολογίας (ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη), ο Ζήσης Σέγκλιας, συνθέτης, διδάκτορας και μεταδιδακτορικός ερευνητής (ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη) η Νίκη Χαρλαύτη, συνθέτρια και διδάκτορας (Northwestern University, Chicago) ο Μιχάλης Παρασκάκης, συνθέτης και υποψήφιος διδάκτορας (ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη) και η Κατερίνα Μανιού, vocal performer και μεταδιδακτορική ερευνήτρια (ΠΘ, Βόλος). Στο πάνελ, εκτός από τις ομιλήτριες και τους ομιλητές μπορούν να συμμετάσχουν άτομα από το κοινό με ερωτήσεις και τοποθετήσεις.
Γενικός σκοπός της ημερίδας είναι να αναδειχθούν οι σύγχρονες τάσεις στο μουσικό θέατρο, τόσο από συνθετική οπτική όσο και από την αισθητική, ιστορική και κοινωνική πλαισίωσή τους στο είδος και τις παραστατικές τέχνες γενικότερα. Επιπλέον στόχοι έχουν να κάνουν με την συνθετική διαδικασία ως ερευνητική πρακτική και τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή τη σχέση. Θέματα όπως αυθεντία, συμμετοχική σύνθεση, εκδημοκρατισμός της δημιουργίας, πρόσληψη από το κοινό στο σύγχρονο μουσικό και κοινωνικό γίγνεσθαι θα επιδιωχθεί να αναδειχθούν μέσα από τις ατομικές ομιλίες και να αναπτυχθούν κατά την τελική συζήτηση.